خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





نقش برند در بازاریابی

    این مقاله در بهار92 توسط اینجانب تهیه شد تقدیم دانشجویان عزیز:

    تاریخچه

    الف) در گذشته گاوچرانان در دشتها وسیله داغ زنی خود را روی آتش سرخ می کردند و آنرا پشت گاوها می چسباندند که در حقیقت امضاء آنها بود ، این علامت یا امضاء ممکن بود یک ضربدر ، یک دایره یا چند چیز دیگر باشد. این علامت در واقع نشان دهنده مالکیت آن بود. طی سالها این علائم به عنوان تعیین کنندگان هویت نه تنها برای صاحبان بلکه برای خریداران نیز بود.

    خریداران به تجربه فهمیده بودند که هرگاه گاوی را با علامت ضربدر یا دایره بخرند چاق خواهد بود. علامتی با دو خط = گاو استخوانی و لاغر بود. یکی از دلایل اصلی برای خلق یک نام تجاری آن است که مصرف کنندگان را وادارید تا تعدادی از صفات و ویژگیهای مورد نظر خود را با محصولات شما برابر بدانند.

     

    تعریف برند :

    ب) عامیانه ترین و دم دست ترین تعریف ممکن برای واژه برند این است : «نامی که مستقیماً دلیل فروش کالاها یا استفاده از خدمات مورد استفاده قرار می گیرد». ولی برند فقط یک نام نیست بلکه یک نشانه یا سمبل یا آرم گرافیکی نیز دارد که منحصربه فرد است. بنابراین تعریف دیگر برند عبارتست از نام یا نمادی است که با هدف فروش کالاها ی ارائه خدمات مورد استفاده قرار می گیرد.

    برای دیدن کامل این مقاله به ادامه مطلب توجه کنید....


    این مطلب تا کنون 7 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : برند ,استفاده ,تعریف ,مورد ,علامت ,استفاده قرار ,مورد استفاده ,خدمات مورد ,فروش کالاها ,
    نقش برند در بازاریابی

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر